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Active Trim Control

Automatic interceptors by Humphree gives the vessel the lift it needs to get up on plane faster or to reach that optimum running trim. In this way the resistance of the hull is automatically optimised for every speed and load condition, this resulting in increased speed and lower fuel consumption. The Humphree system is all electric powered by 12-24 Volt DC. Thanks to the design of the Interceptor it only requires a small amount of power to move the blade up and down, even under high speed operation.

EPS Electronic Power Steering

At the helm, the innovative Optimus Electronic Power Steering system by Seastar Solutions gives you a similar sensation to driving a top of the range car. The owner can configure the responsiveness of the helm by regulating wheel turns and steering effort according to speed. The system also has the additional benefi t of eliminating the hydraulic piping between the helm station and the rudder compartment.

NAVIOP Advanced Monitoring System

State-of-the-art solution for displaying and controlling main onboard systems: engines data, fuel consumption, generators, trim, interceptor, navigation lights, batteries, air conditioning.

Características técnicas

Datos técnicos principales
Eslora total (incluido púlpito)28,72 m (94’ 3’’)
Manga en la sección maxima6,34 m (20’ 10’’)
Calado (incluidos los puntales a plena carga)2,03 m (6’ 8’’)
Desplazamiento (a plena carga)90 t (198416 lb)
Proyecto
Material de construcciónCarbon Fiber + GRP
Estilismo exterior y conceptoAlberto Mancini
Diseñador de interioresFrancesco Guida
Quilla0
Alojamiento
Camarotes4 + 2/3 crew
Literas8 + 3/4 crew
Aseos de popa5 + 2 crew
Rendimiento
Motores2 x MTU M96L - 2600 mHp
Velocidad máxima (masa de prueba funcional)up to 35 kn
Capacidad de tanques.
Motores2 x MTU M96L - 2600 mHp
Capacidad depósito combustible9500 l (2510 US Gal)
Capacidad depósito agua1750 l (462 US Gal)

Datos se refiere a UNI ISO 8666 condiciones

Los materiales empleados por Azimut Yachts han sido diseñados y desarrollados para ofrecer al usuario la representación más exacta posible del yate. El acabado, el equipamiento estándar y la gama de elementos opcionales ofrecidos pueden variar de casco a casco.

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